Informatie over beroepen


Testoverzicht
Skip Navigation Links.
 
Medewerker evenementenorganisatie

Medewerker evenementenorganisatie

U organiseert samen met uw collega’s allerlei evenementen zoals concerten, sportevenementen, festivals, beurzen en exposities. U werkt nauw samen met de producent, regisseur, museum, beveiligingsbedrijf, gemeente, ontwerpers, artiesten, logistiek medewerkers, cateringbedrijven, standhouders enzovoorts. Uw taken zijn onder andere: evenement voorbereiden, draaiboek maken, checklist maken, taken verdelen, planning/proces volgen/bijsturen, overleggen met alle betrokkenen, onvoorziene problemen oplossen.

Persoonlijkheid Medewerker evenementenorganisatie

  • Ondernemend
  • Gestructureerd
  • Mensgericht

Het ondernemende persoonstype is gericht op leidinggeven en verkopen. Kernwoorden zijn initiatiefrijk, commercieel en risiconemend.

Het gestructureerde persoonstype is gericht op duidelijke, afgebakende werkzaamheden. Kernwoorden zijn systematisch, methodisch en risicomijdend.

Het mensgerichte persoonstype is gericht op contact met mensen. Kernwoorden zijn dienstverlenend, communicatief vaardig en samenwerkend (leestip: Karaktereigenschappen).

De persoonlijkheid van een Medewerker evenementenorganisatie bestaat dus uit bovenstaande typeringen in volgorde van belangrijkheid weergegeven. Inzicht in je persoonlijkheid en karaktereigenschappen is vaak belangrijk in je carrière, bijvoorbeeld bij een sollicitatie. Wil je meer weten over jouw "personality"? Lees dan verder in het artikel Persoonlijkheid of doe één van de gratis of uitgebreide tests.

Competenties Medewerker evenementenorganisatie

  • Assertief zijn (Assertiviteit)
  • Cliëntgericht zijn (Klantgerichtheid)
  • Commercieel denken
  • Durf hebben
  • Nauwkeurig zijn (Detailgerichtheid)
  • Netwerken
  • Ondernemen (Zakelijk inzcht)
  • Plannen en organiseren
  • Relaties opbouwen (Sociabiliteit)
  • Stressbestendig zijn (Stresstolerantie)

Assertief zijn: Op een goede manier opkomen voor je eigen belang, mening of visie, voor het belang van de organisatie en/of voor gestelde doelen.

Clientgericht zijn: Luisteren naar de (soms niet uitgesproken) wensen en behoeften van klanten/cliënten en hier rekening mee houden.

Commercieel denken: Gericht zijn op verkopen, nieuwe klanten en/of omzetverhoging. In een verkoopfunctie maar ook in een verkoop-ondersteunende functie is commercieel denken ofwel verkoopgerichtheid een kerncompetentie.

Durf hebben: Bepaalde activiteiten uitvoeren om doelen te bereiken ondanks de persoonlijke risicos die er zijn.

Nauwkeurig zijn: Details zoals bedragen, getallen, centimeters, grammen en dergelijke vlot en juist te kunnen meten/berekenen, verwerken en gebruiken.

Netwerken: Het opbouwen van (vaak aan elkaar gekoppelde) relaties ofwel connecties en het inzetten van deze relaties om (organisatie)doelstellingen te bereiken.

Ondernemen: Het zien van winstkansen in de markt voor producten en diensten, de bijbehorende (verantwoorde) risicos (durven) nemen en het proces van het organiseren van doelstellingen en taken aansturen.

Plannen en organiseren: Het vastleggen van werkzaamheden in een tijdschema en het regelen van de middelen en mensen die nodig zijn voor die werkzaamheden.

Relaties opbouwen: Het gemakkelijk en vlot contact maken met (onbekende) mensen.

Stressbestendig zijn: Werkzaamheden op het gevraagde niveau blijven doen als de werkomstandigheden (opeens) moeilijk worden door een probleem, crisis, drukte in de directe omgeving, niet werkende apparatuur enzovoorts, kortom door een verhoogde werkdruk.

Als je de beroepscompetenties hebt die hierboven worden beschreven, dan sluit dit beroep goed aan bij jouw talenten. Heb je de competenties (nog) niet dan kun je deze misschien ontwikkelen. Als je echt hele andere competenties hebt, dan is Medewerker evenementenorganisatie misschien niet het juiste beroep voor je. Het is belangrijk dat je jouw competenties en talenten kunt gebruiken in je werk, dan heb je namelijk meer kans op een succesvolle carrière en op werkgeluk. Wil je meer weten over competenties in het algemeen? Ga dan eens naar het artikel Competenties. Je vindt daar ook de gratis competentietest.

Opleidingen, cursussen en trainingen Medewerker evenementenorganisatie

  • Evenementenorganisatie: Medewerker evenementenorganisatie - MBO 4

Hierboven zie je de opleiding(en) voor het beroep Persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen op MBO niveau 3 en/of 4. Heb je nog geen diploma op MBO-niveau 3 of 4, dan kun je een bovenstaande studie gaan doen, ook in deeltijd, dus als je al werkt. Als je nog niet helemaal zeker weet of dit hèt beroep en dus dè studie is die bij je past, kijk dan eens naar de Studiekeuzetest speciaal voor het MBO. Deze test laat je allerlei studies zien die passen bij jouw persoonstype en interesses.

Vacatures Medewerker evenementenorganisatie

In de sector Onderwijs, cultuur en wetenschappen zitten, naast Medewerker evenementenorganisatie, nog vele prachtige beroepen voor mensen die zich graag bezighouden met deze thema's. Op dit moment is er een lerarentekort dus zijn er in het onderwijs veel vacatures te vinden. Kijk gerust eens bij de andere beroepen van de sector Onderwijs, cultuur en wetenschappen. Wil je je cv maken of verbeteren? Kijk dan eens bij tips voor je CV.

LET OP: Op dit moment is de vacature tool niet beschikbaar. Binnenkort komt hier een vernieuwde lijst met actuele vacatures te staan voor Medewerker evenementenorganisatie. Excuses voor het ongemak!

Wil je hulp bij het vinden van de juiste baan? Denk dan eens aan een uitgebreide algemene beroepentest. Dan zie je puur op basis van jouw persoonlijkheid, 100 passende beroepen per opleidingsniveau.

Informatieoverzicht
Skip Navigation Links.