Informatie over beroepen


Testoverzicht
Skip Navigation Links.
 
Snackbarhouder

Snackbarhouder

De snackbarhouder is een zogenaamde fastfoodmanager in een snackbar. De taken van een snackbarhouder zijn onder andere: personeelsbezetting bepalen, nieuwe medewerkers aanstellen, instrueren en coachen, voortgang en kwaliteit van werkzaamheden controleren, planningen en begrotingen opstellen, voorraad inkopen.

Persoonlijkheid Snackbarhouder

  • Ondernemend
  • Gestructureerd
  • Praktisch

Het ondernemende persoonstype is gericht op leidinggeven en verkopen. Kernwoorden zijn initiatiefrijk, commercieel en risiconemend.

Het gestructureerde persoonstype is gericht op duidelijke, afgebakende werkzaamheden. Kernwoorden zijn systematisch, methodisch en risicomijdend.

Het praktische persoonstype is gericht op het werken met materialen, gereedschap, machines/voertuigen en/of planten/dieren. Kernwoorden zijn lichamelijk actief en vaak: technisch aangelegd.

 

De persoonlijkheid van een Snackbarhouder bestaat dus uit bovenstaande typeringen in volgorde van belangrijkheid weergegeven. Inzicht in je persoonlijkheid en karaktereigenschappen is vaak belangrijk in je carrière, bijvoorbeeld bij een sollicitatie. Wil je meer weten over jouw "personality"? Lees dan verder in het artikel Persoonlijkheid of doe één van de gratis of uitgebreide tests.

Competenties Snackbarhouder

  • Leidinggeven
  • Besluitvaardig zijn
  • Cliëntgericht zijn (Klantgerichtheid)
  • Coachen
  • Commercieel denken
  • Instructie geven (Instrueren)
  • Nauwkeurig zijn (Detailgerichtheid)
  • Onafhankelijk zijn (Autonomie)
  • Ondernemen (Zakelijk inzcht)
  • Plannen en organiseren
  • Stressbestendig zijn (Stresstolerantie)
  • Visie hebben

Leidinggeven: Het sturen van gedrag van individuen en groepen (team/afdeling/divisie).

Besluitvaardig zijn: Vlot de juiste beslissingen nemen.

Clientgericht zijn: Luisteren naar de (soms niet uitgesproken) wensen en behoeften van klanten/cliënten en hier rekening mee houden.

Coachen: Het begeleiden van een individu of groep in een proces van positieve verandering.

Commercieel denken: Gericht zijn op verkopen, nieuwe klanten en/of omzetverhoging. In een verkoopfunctie maar ook in een verkoop-ondersteunende functie is commercieel denken ofwel verkoopgerichtheid een kerncompetentie.

Instructie geven: Duidelijke aanwijzingen geven over hoe iets gedaan moet worden. Dit kunnen instructies over werkwijze, veiligheid, gezondheid, hygiene en sociale omgang zijn.

Nauwkeurig zijn: Details zoals bedragen, getallen, centimeters, grammen en dergelijke vlot en juist te kunnen meten/berekenen, verwerken en gebruiken.

Onafhankelijk zijn: Een eigen mening of visie op bijvoorbeeld werkprocessen of dienstverlening hebben en die gebruiken om het werk goed te laten verlopen en de missie van de organisatie te laten slagen.

Ondernemen: Het zien van winstkansen in de markt voor producten en diensten, de bijbehorende (verantwoorde) risicos (durven) nemen en het proces van het organiseren van doelstellingen en taken aansturen.

Plannen en organiseren: Het vastleggen van werkzaamheden in een tijdschema en het regelen van de middelen en mensen die nodig zijn voor die werkzaamheden.

Stressbestendig zijn: Werkzaamheden op het gevraagde niveau blijven doen als de werkomstandigheden (opeens) moeilijk worden door een probleem, crisis, drukte in de directe omgeving, niet werkende apparatuur enzovoorts, kortom door een verhoogde werkdruk.

Visie hebben: Een beeld kunnen schetsen van de middellange en lange termijn vanuit je professionele blik en expertise.

Als je de beroepscompetenties hebt die hierboven worden beschreven, dan sluit dit beroep goed aan bij jouw talenten. Heb je de competenties (nog) niet dan kun je deze misschien ontwikkelen. Als je echt hele andere competenties hebt, dan is Snackbarhouder misschien niet het juiste beroep voor je. Het is belangrijk dat je jouw competenties en talenten kunt gebruiken in je werk, dan heb je namelijk meer kans op een succesvolle carrière en op werkgeluk. Wil je meer weten over competenties in het algemeen? Ga dan eens naar het artikel Competenties. Je vindt daar ook de gratis competentietest.


 

Opleidingen, cursussen en trainingen Snackbarhouder

  • Fastservice: Manager/bedrijfsleider fastservice - MBO 4

Hierboven zie je de opleiding(en) voor het beroep Snackbarhouder op MBO niveau 3 en/of 4. Heb je nog geen diploma op MBO-niveau 3 of 4, dan kun je een bovenstaande studie gaan doen, ook in deeltijd, dus als je al werkt. Als je nog niet helemaal zeker weet of dit hèt beroep en dus dè studie is die bij je past, kijk dan eens naar de Studiekeuzetest speciaal voor het MBO. Deze test laat je allerlei studies zien die passen bij jouw persoonstype en interesses.

Vacatures Snackbarhouder

Vacatures in de sector Toerisme, recreatie en horeca zijn in heel Nederland en België te vinden. Van Texel tot de Ardennen kan men genieten in de vrije tijd van allerlei evenementen, horecagelegenheden en recreatieve mogelijkheden. Wil je je verder oriënteren op een baan in deze sector? Lees dan verder in het uitgebreide artikel over de sector Toerisme, recreatie en horeca. Daar staan naast Snackbarhouder nog vele andere beroepen uitgewerkt. Kijk ook eens bij de tips voor een succesvol sollicitatiegesprek.

LET OP: Op dit moment is de vacature tool niet beschikbaar. Binnenkort komt hier een vernieuwde lijst met actuele vacatures te staan voor Snackbarhouder. Excuses voor het ongemak!

Wil je hulp bij het vinden van de juiste baan? Denk dan eens aan een uitgebreide algemene beroepentest. Dan zie je puur op basis van jouw persoonlijkheid, 100 passende beroepen per opleidingsniveau.

Informatieoverzicht
Skip Navigation Links.