Callcentermedewerker inbound

Callcentermedewerker inbound

U neemt binnenkomende telefoongesprekken in een callcenter aan en handelt deze af. Uw taken zijn onder andere: (potentiele) klanten informeren over producten en diensten zoals gebruiksgoederen, levensmiddelen, abonnementen, producten en diensten verkopen, gesprekken voeren aan de hand van gespreksschema's, vragen beantwoorden, klachten behandelen, bestellingen opnemen, gegevens vastleggen in een computer.

Persoonlijkheid Callcentermedewerker inbound

  • Ondernemend
  • Gestructureerd
  • Mensgericht

Het ondernemende persoonstype is gericht op leidinggeven en verkopen. Kernwoorden zijn initiatiefrijk, commercieel en risiconemend.

Het gestructureerde persoonstype is gericht op duidelijke, afgebakende werkzaamheden. Kernwoorden zijn systematisch, methodisch en risicomijdend.

Het mensgerichte persoonstype is gericht op contact met mensen. Kernwoorden zijn dienstverlenend, communicatief vaardig en samenwerkend (leestip: Karaktereigenschappen).

De persoonlijkheid van een Callcentermedewerker inbound bestaat dus uit bovenstaande typeringen in volgorde van belangrijkheid weergegeven. Je kunt iemands persoonlijkheid op allerlei manieren beschrijven. Elk persoonlijkheidsmodel heeft z'n eigen benamingen en waarde. Inzicht in je persoonlijkheid en karaktereigenschappen is vaak belangrijk in je carrière, bijvoorbeeld bij een sollicitatie. Wil je meer weten over jouw "personality"? Lees dan verder in het artikel Persoonlijkheid of doe één van de gratis of uitgebreide tests.

Competenties Callcentermedewerker inbound

Als je de beroepscompetenties hebt die hierboven worden beschreven, dan sluit dit beroep goed aan bij jouw talenten. Heb je de competenties (nog) niet dan kun je deze misschien ontwikkelen. Als je echt hele andere competenties hebt, dan is Callcentermedewerker inbound misschien niet het juiste beroep voor je. Het is belangrijk dat je jouw competenties en talenten kunt gebruiken in je werk, dan heb je namelijk meer kans op een succesvolle carrière. Wil je meer weten over competenties in het algemeen? Ga dan eens naar het artikel Competenties. Je vindt daar ook de gratis competentietest.

Opleidingen, cursussen en trainingen Callcentermedewerker inbound

Callcentermedewerker inbound is een beroep op basisniveau. Dat betekent dat je hiervoor geen beroepsopleiding nodig hebt. Vaak moet je wel een training of cursus volgen om voldoende kennis en vaardigheden te hebben.
Wil je werken op een hoger opleidingsniveau, MBO-niveau 1 of 2 bijvoorbeeld? Daarvoor moet je wel een diploma halen. Dit kan al in 1 of 2 jaar voor de meesten, ook in deeltijd. Maar voordat je zomaar een studie begint, zorg je natuurlijk dat je goed hebt uitgezocht waar jouw interesse en talenten liggen. Doe daarvoor de uitgebreide beroepentest. Deze test laat je allerlei beroepen zien die passen bij jouw persoonstype en interesses. Je kunt ook starten met het lezen van het artikel over MBO opleidingen.

Vacatures Callcentermedewerker inbound

De vacatures in de sector Handel en dienstverlening zijn verdeeld over de subsectoren Handel, Commerciële dienstverlening, Facilitaire dienstverlening en Dienstverlening arbeid en loopbaan. Wil je naast Callcentermedewerker inbound eens andere beroepen en vacatures zien? Ga dan naar het overzicht van beroepen in de Handel en dienstverlening. Of heb je juist interesse in één van de diensten uit deze sector; loopbaanbegeleiding?

Vacatures voor een carrière als Callcentermedewerker inbound kun je vinden door te zoeken via allerlei vacaturesites. Binnenkort vind je ook hier links naar vacatures. Wil je hulp bij het vinden van de juiste baan? Denk dan eens aan een uitgebreide algemene beroepentest. Dan zie je puur op basis van jouw persoonlijkheid, 100 passende beroepen per opleidingsniveau.

Informatieoverzicht
Skip Navigation Links.