Intercedent

Intercedent

Als intercedent werkt u voor een uitzendbureau en adviseert en begeleidt u werkzoekenden en werkgevers bij het vervullen van vacatures. De taken van een intercedent zijn onder andere: contacten ontwikkelen en onderhouden met werkgevers, bemiddelingsovereenkomsten sluiten met werkgevers, werving en selectie uitzendkrachten/werkzoekenden, administratieve taken, medewerkers instrueren en begeleiden.

Persoonlijkheid Intercedent

  • Mensgericht
  • Ondernemend
  • Gestructureerd

Het mensgerichte persoonstype is gericht op contact met mensen. Kernwoorden zijn dienstverlenend, communicatief vaardig en samenwerkend (leestip: Karaktereigenschappen).

Het ondernemende persoonstype is gericht op leidinggeven en verkopen. Kernwoorden zijn initiatiefrijk, commercieel en risiconemend.

Het gestructureerde persoonstype is gericht op duidelijke, afgebakende werkzaamheden. Kernwoorden zijn systematisch, methodisch en risicomijdend.

De persoonlijkheid van een Intercedent bestaat dus uit bovenstaande typeringen in volgorde van belangrijkheid weergegeven. Je kunt iemands persoonlijkheid op allerlei manieren beschrijven. Elk persoonlijkheidsmodel heeft z'n eigen benamingen en waarde. Inzicht in je persoonlijkheid en karaktereigenschappen is vaak belangrijk in je carrière, bijvoorbeeld bij een sollicitatie. Wil je meer weten over jouw "personality"? Lees dan verder in het artikel Persoonlijkheid of doe één van de gratis of uitgebreide tests.

Competenties Intercedent

  • Commercieel denken
  • Initatief tonen
  • Netwerken
  • Beslissen (besluitvaardigheid)
  • Coachen / begeleiden
  • Instructie geven
  • Integer zijn
  • Klantgericht zijn
  • Leidinggeven
  • Mondeling presenteren
  • Organiseren
  • Overtuigen
  • Plannen
  • Relaties opbouwen (sociabiliteit)

Vooral in een verkoopfunctie maar ook in een verkoop-ondersteunende functie is commercieel denken een kerncompetentie.

Initiatief tonen is bij dit beroep belangrijk omdat er verwacht wordt dat er zonder veel sturing of aanwijzingen van "bovenaf" wordt gewerkt aan de doelen van het organisatieonderdeel of de organisatie.

In dit beroep is het opbouwen van (vaak aan elkaar gekoppelde) relaties ofwel connecties en het inzetten van deze relaties om (organisatie)doelstellingen te bereiken een beroepscompetentie.

Besluitvaardigheid is dus een competentie die in dit beroep wordt gevraagd. Heb jij dit in je?

Het kunnen begeleiden of coachen van een individu of groep wordt steeds vaker belangrijk gevonden door werkgevers, en ook als {{Profession name}} heb je deze competentie dus nodig.

Instrueren is duidelijke aanwijzingen geven over hoe iets gedaan moet worden. Dit kunnen instructies over werkwijze, veiligheid, gezondheid, hygiëne en sociale omgang zijn.

Integriteit is in veel beroepen van belang maar in dit beroep maakt het deel uit van de belangrijkste competenties.

Klantgerichtheid is luisteren naar de wensen en behoeften van klanten/cliënten en hier rekening mee houden.

Leidinggeven is het sturen van gedrag van individuen en groepen. Het leiding geven aan grotere groepen zoals een hele organisatie noemt men vaak leiderschap.

Mondelinge presentatie is niet bij iedereen van nature een competentie maar gelukkig is dit voor de meeste mensen prima aan te leren door training.

Het organiseren van mensen en middelen is iets dat in dit beroep belangrijk is. Lees meer in het artikel over vaardigheden.

Het zorgen dat anderen een mening, gedachtegang, plan en/of idee overnemen hoort bij dit beroep. Door de juiste argumenten en sfeer te gebruiken wordt je overtuiginskracht groter.

Het structureren van werkzaamheden en deze kopppelen aan tijdschema's hoort bij dit beroep. Hoe zijn jouw planningsvaardigheden?

Het gemakkelijk contact maken met mensen is één van de kerncompetenties die bij dit beroep hoort. Het is een grote kracht om het eerste contact met mensen goed en natuurlijk te laten verlopen en ook echt van belang in dit beroep.

Als je de beroepscompetenties hebt die hierboven worden beschreven, dan sluit dit beroep goed aan bij jouw talenten. Heb je de competenties (nog) niet dan kun je deze misschien ontwikkelen. Als je echt hele andere competenties hebt, dan is Intercedent misschien niet het juiste beroep voor je. Het is belangrijk dat je jouw competenties en talenten kunt gebruiken in je werk, dan heb je namelijk meer kans op een succesvolle carrière. Wil je meer weten over competenties in het algemeen? Ga dan eens naar het artikel Competenties. Je vindt daar ook de gratis competentietest.

Opleidingen, cursussen en trainingen Intercedent

  • People and Business Management - HBO Bachelor

Hierboven zie je de opleiding(en) voor het beroep Intercedent op HBO niveau. Het kan zijn dat er nog geen opleiding gekoppeld is aan een beroep. We zijn druk bezig om hiervoor te zorgen. Kijk ondertussen gerust naar de informatie in het artikel HBO opleidingen.

Vacatures Intercedent

De vacatures in de sector Handel en dienstverlening zijn verdeeld over de subsectoren Handel, Commerciële dienstverlening, Facilitaire dienstverlening en Dienstverlening arbeid en loopbaan. Wil je naast Intercedent eens andere beroepen en vacatures zien? Ga dan naar het overzicht van beroepen in de Handel en dienstverlening. Of heb je juist interesse in één van de diensten uit deze sector; loopbaanbegeleiding?

Vacatures voor een carrière als Intercedent kun je vinden door te zoeken via allerlei vacaturesites. Binnenkort vind je ook hier links naar vacatures. Wil je hulp bij het vinden van de juiste baan? Denk dan eens aan een uitgebreide algemene beroepentest. Dan zie je puur op basis van jouw persoonlijkheid, 100 passende beroepen per opleidingsniveau.

Informatieoverzicht
Skip Navigation Links.